Friday, October 20, 2006

İSTANBUL ÜZERİNE ÇEŞİTLEMELER

Bu şiiri sana yazdım İstanbul,
Yarım elma,
Gönül alma.

I-
Türkiye’nin adresini sordum.
Aradım, taradım
Seni buldum İstanbul.

II-
Gözünü sevdiğimin İstanbul’u
Seni pamuklara sarıp
Sarıp saklamalı.

III-
Boğaziçi’nden nazlı nazlı,
O kıyı senin, bu kıyı benim,
Bir dolu vapur geçer
Sen de içinde ol
Çek bir nefes İstanbul.

IV-
Eminönü’nde balık ekmek ye
Göz göze, diz dize sevdiğinle.
İstanbulluyum de herkese.

V-
Martı çığlıkları kulaklarımda, balık oltanın ucunda,
Bir ada vapurunda…
Ah… İstanbul ah, tadın damağımda.

VI-
Bilenler,
Bilmeyenlere söylesin.
Her Nisan yağmuru sonrası
Baştan aşağı
gökkuşağı İstanbul.

VII-
İstanbul’a değmiş
Tanrının eli,
Deli eder insanı deli
İstanbul sevgisi.

VIII-
Bu şiir diğerlerinden farklı.
Çünkü
İçinde İstanbul sevgisi saklı.

No comments: