Tuesday, December 25, 2007

OKYANUS GÖZLÜM

Seni sevmekle başlıyor her şey
Güvercinler havalanıveriyor birden
Gökyüzünde kanat seslerinden oluşan
Sihirli bir musiki. Duyuyor musun?

Çiçekler en güzel elbiselerini giymişler
Bulutlara resmini çiziyorum sonra
Sırrını çözüyorum Mona Lisa’nın gülümsemesinin.
Saçlarını okşuyorum, uzun sarı saçlarını
İçimdeki ırmak denize ulaşıyor.

Seni bu kadar sevdikçe okyanus gözlüm
Elimdeki azık çoğalıp, uzanıveriyor Afrika’ya
Açlığı, sefaleti yenmek için
Cehaletle savaşıyoruz beraberce.

Adını bile zor söylediğim Asya’nın fakir bir ülkesine
Yağmur çok yağmış, sel basmış yine,
Seni sevdikçe okyanus gözlüm,ellerim oralara uzanabiliyor.
Set kurup, bent yapıyoruz. Seneye mahsul bol olacak
Gözlerindeki ışıltı karanlığı yeniyor.

Seni sevdikçe okyanus gözlüm
Barış türküleri söylüyorum durmadan
Sırat köprüsünden düşüyor düşmanlık.
Çekip çıkarıveriyoruz kardeşliği su yüzüne
O da boş durmuyor elbet, silkiniveriyor birden
Arınıveriyor binlerce senenin kirinden, pasından.

Biliyor musun okyanus gözlüm?
Seni sevmekle başlıyor her şey
Ve seni sevdikçe okyanus gözlüm
Özgürlüğü dudaklarından öpüyorum.
Dudaklarından... Durmadan... Duraklamadan...

30 Kasım Ankara -
01 Aralık İstanbul

No comments: